Bedrijfslogo

Huuraanvraag

:

Autoverhuur van Avis in Brugge

Een auto huren in de hoofdstad van West-Vlaanderen

Brugge is één van die steden waar geschiedenis en cultuur bijna in de lucht te proeven zijn. Ook in de omgeving zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Een huurauto van Avis geeft u de vrijheid een heel gevarieerd programma op te stellen.

Nu reserveren

Een auto huren in deze Werelderfgoedstad

De hoofdstad en grootste stad van West-Vlaanderen heeft troeven in overvloed. Er kan met zekerheid gezegd worden dat hier voor iedereen wel wat te doen is op het vlak van natuur, cultuur, gastronomie, winkels, entertainment en nog veel meer.

De voordelen van Avis

Ons kantoor in Brugge is gelegen op de Koningin Astridlaan, op een kwartiertje stappen van het station. Daar staan wij u bijna alle dagen van de week te woord en kunt u een auto of bestelwagen reserveren uit ons uitgebreid assortiment. Bij uw reservatie kunt u bovendien vragen naar onze praktische extra’s, zoals een GPS-navigatiesysteem waarmee u zonder moeite de weg vindt van de ene bezienswaardigheid naar de andere.

Deze historische stad kent een uitzonderlijk rijke geschiedenis en heeft een enorm aanbod aan cultureel erfgoed. Hierbij hebben we het in de eerste plaats over de vele musea, die onlosmakelijk verbonden zijn met de Vlaamse Primitieven maar ook met actuele kunst. De kunstmusea zijn verspreid over 16 locaties die opgedeeld zijn in drie grote groepen: het Groeningemuseum, het Hospitaalmuseum en het Bruggemuseum. Daarnaast zijn er nog heel wat andere musea die minder met kunst te maken hebben, bijvoorbeeld het lampenmuseum Lumina Domestica, het kantmuseum en het diamantenmuseum. En ook aan de lekkerbekken onder ons zijn enkele tentoonstellingen gewijd, namelijk het frietmuseum en het chocolademuseum Choco-Story. Hebt u het meer voor historische architectuur, dan moet u zeker een bezoekje brengen aan het oude Belfort of aan één van de prachtige religieuze bouwwerken, zoals de Heilig-Bloedbasiliek, de Onze-Lieve-Vrouwekerk of de Sint-Salvatorskathedraal. Het Begijnhof Ten Wijngaerde en het Minnewater vormen een oase van groen en rust in het uiterste zuiden van de binnenstad. Via de Brugse reien, een uitgebreid netwerk van waterwegen, kunt u de stad op een heel andere manier bewonderen.

Voor entertainment zit u aan het juiste adres want de hoofdstad van West-Vlaanderen heeft concertzalen te over. De belangrijkste zijn het Concertgebouw en de Stadsschouwburg. Daarnaast zijn er ook tal van kleinere theater- en concertzaaltjes, zoals de Werf en het Entrepot, waar ook altijd wel iets op het programma staat. In en rond de stad kunt u kiezen uit een waaier aan festivals, waarvan het bekendste waarschijnlijk Cactusrock is. Dit driedaagse festival vindt plaats in het Minnewater en trekt ieder jaar een hoop volk aan.

Een veelzijdige vakantie aan de Belgische kust

Zoals u ziet heeft Brugge genoeg te bieden aan cultuur en geschiedenis. Daarnaast is ook een uitstekende winkelstad, met een groot aantal winkelstraten waar zelfs de meest kieskeurigen zullen vinden wat ze zoeken. Wie liever op een meer traditionele manier gaat winkelen, kan terecht op één van de vele markten. Bijna elke dag van de week is wel er ergens een markt te vinden op één van de talloze pleinen. En als het toevallig geen marktdag is, kunt u in de plaats daarvan gezellig iets gaan drinken op een terrasje. U bevindt zich dan ook in een stad waaraan wel 17 verschillende bieren verbonden zijn, met vreemde namen als Basilius, Brugse Zot en Straffe Hendrik. Ook op culinair vlak kent de stad enkele specialiteiten, bijvoorbeeld het typische gebak Brugse kletskoppen en Brugse mokken.

Indien dit alles niet volstaat, valt er ook buiten de stad een heleboel te beleven. Zeker voor kinderen is het Boudewijn Seapark een absolute aanrader. Dit pretpark even buiten de binnenstad heeft een gevarieerd programma en biedt vermaak voor jong en oud. De hoofdattractie is het dolfinarium, het enige in België en één van de grootste van Europa. Hier worden meerdere keren per dag spectaculaire shows gehouden met dolfijnen en zeeleeuwen. Natuurlijk bevindt u zich hier op een boogscheut van de Noordzee. Vanuit de stad bent u met uw huurauto van Avis snel in verschillende badplaatsen; rijd bijvoorbeeld via de N371 naar Blankenberge. U kunt een bezoek aan de stad dus perfect combineren met een strandvakantie. In het Zwin en het Vogelreservaat vindt u een stukje ongerepte natuur. Het Zwin was oorspronkelijk een zeearm die de stad met de Noordzee verbond, maar door verzanding werd de zee geleidelijk aan onbereikbaar. Nu vormt dit verzande gebied, dat bij laag tij gemakkelijk te doorwaden is, de grens tussen België en Nederland.

Antwerpseweg, 11
2440 Geel

TELEFOON 014 58 56 11

Of contacteer ons via e-mail

Openingsuren

Op afspraak tijdens kantooruren,
weekdagen: 08.30 uur tot 17.00 uur.

Gesloten op weekend- en feestdagen.

AVIS KEMPEN is een autoverhuurbedrijf met hoofdkantoor te Geel.